Sensacyjne informacje nt. sprzedaży TVN, nowy ruch Warner Bros. Discovery

W rozmowie z Money.pl znany, współpracujący z Donaldem Tuskiem biznesmen Rafał Brzoska, szef InPostu, na pytanie zadane przez dziennikarzy: "Ostatnio pojawiły się informacje, że w konsorcjum z Wirtualną Polską miałby pan przejąć TVN. To prawda?", odpowiedział:
Nie komentuję tego z prostego powodu. Dzisiaj, proszę mi wierzyć, 19–20 godzin na dobę staram się ogarnąć projekt deregulacji, oddać w ręce społeczników, którzy go będą prowadzili dłużej. I moja rola się skończy 1 czerwca
– mówi Brzoska.
Czyli do tematu TVN wrócimy po 1 czerwca?
– zapytali dziennikarze.
Jak najbardziej
– odpowiedział Rafał Brzoska.
W tym czasie w mediach branżowych, o czym pisaliśmy wcześniej, pojawiają się oferty pracy w TVN24.
- Protesty pod sklepami Lidla w całej Polsce. Mamy oświadczenie sieci
- Odrażający komentarz sędziego, członka Iustitii, pod informacją o śmierci
- Gwiazda Kanału Zero potwierdza: "Odchodzę"
- PiS na czele w sondażu dla neo-TVP
Nowy ruch Warner Bros. Discovery
Tymczasem, jak donosi serwis branżowy marketing-interactive.com, dotychczasowy właściciel TVN, Warner Bros. Discovery, wyznaczyło Hearts & Science z Omnicom Media Group jako swoją agencję medialną dla kinowych i streamingowych działów Warner Bros. Discovery na kilku rynkach Azji i Pacyfiku. Od pierwszego kwartału 2025 r. Hearts & Science będzie zarządzać zintegrowanym planowaniem i strategią medialną w kampaniach kinowych i streamingowych w Singapurze, Nowej Zelandii, Tajwanie, Malezji i na Filipinach. Ponadto agencja będzie zarządzać kontem streamingowym w Tajlandii, Hongkongu i Indonezji.
Byliśmy pod wrażeniem strategicznego myślenia Hearts & Science, spójności regionalnej i zdolności do dostosowywania się do unikalnych niuansów każdego rynku. Ich udowodniony sukces przy premierze Max i ich podejście oparte na współpracy podczas procesu prezentacji dały nam pewność, że są właściwym partnerem, który urzeczywistni naszą wizję. Z niecierpliwością czekamy na ekscytującą i produktywną współpracę.
– mówi Julie Glenn, szefowa marketingu kinowego w regionie Azji i Pacyfiku w Warner Bros. Discovery.
A tymczasem w TVN nerwowo
Niedawno prezes TVN Warner Bros. Discovery w Polsce Katarzyna Kieli napisała uspokajający list do pracowników stacji. Odniosła się w nim do potencjalnej sprzedaży Grupy TVN.
WBD rozważa różne opcje i jedną z nich jest potencjalna sprzedaż różnych aktywów. Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu
– napisała w liście Katarzyna Kieli.
Zwróciła również uwagę na to, że w przeszłości TVN kilka razy zmieniał swojego właściciela.
Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi
– stwierdziła prezes TVN Warner Bros. Discovery.
W liście Katarzyna Kieli przekonuje pracowników, że niezależność dziennikarska jest dla nadawcy kluczowa.
Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni
– zapewniła Kieli.
Sprzedaż TVN
Jak podawała Agencja Reutera, cztery osoby zaznajomione ze sprawą sprzedaży Grupy TVN miały potwierdzić rozpoczęcie całego procesu zmiany właściciela. Akcjonariusz Warner Bros. Discovery podjął współpracę z doradcami z JP Morgan, której celem na być sprzedaż TVN.
Bank miał też kontaktować się z potencjalnymi nabywcami aktywów w ostatnich tygodniach, a materiały sprzedażowe mają zostać rozesłane na początku przyszłego roku.
Trwają spekulacje nt. przejęcia TVN przez nowego właściciela, który mógłby wpłynąć na linię redakcyjną stacji.
Mówiło się również o zakupie całego Warner Bros. Discovery przez koncern FOX, do którego należy konserwatywna telewizja informacyjna FOX News. A także o ewentualnym zakupie TVN przez imperium medialne rodziny Berlusconich.
Ostatecznie, według doniesień "Rzeczpospolitej", wpłynęły trzy oferty – funduszu należącego do miliardera Michała Sołowowa, konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Media For Europe – grupy należącej do spadkobierców Silvio Berlusconiego, która jednak, według doniesień medialnych, miała się wycofać.