Szczeciński terminal zbożowy ma zostać zlikwidowany. Zyskają na tym Niemcy
Według informacji dziennika elewator zbożowy Andreas w Porcie Szczecin ma zostać sprzedany i wycofany z eksploatacji. Ma on zostać zakupiony przez amerykańską firmę produkującą kleje, która chce zlikwidować terminal do przeładunku zbóż i przechowywać tam składniki do produkowania klejów.
W przypadku Elewatora mówimy o prywatnej firmie, więc decyzja należy do nich. Oznacza ona jednak, że z naszego kraju zniknie ważny punktu przeładunku polskich zbóż oraz pasz.
To dzięki niemu mamy dwa razy większe wojsko. Generał Bryś zdradza nam kulisy rozstania z armią
Ważny element infrastruktury
Terminal ten rocznie obsługiwał nawet 650 tysięcy ton produktów rolnych, czyli 6 procent polskiego eksportu tych towarów.
"RZ" zwraca uwagę na ogromną rolę polskich terminali zbożowych, które stały się kluczowym elementem infrastuktury handlu, także dla tranzytu z Ukrainy.
Donald Trump trafi do więzienia? Były prezydent zabiera głos
Niemcy przejmą tę rolę
Rolnicy z zachodniopomorskiego po likwidacji tego dużego terminala zostaną jedynie z mniejszymi w Świnoujściu i Kołobrzegu, a więc te transporty mogą przejąć niemieckie terminale.